Clientbox

Voor jezelf beginnen als zzp'er,
of een eenmanszaak starten?

Bij het starten van je eigen bedrijf komt best veel kijken. Een goede start in relatiebeheer én je administratie is belangrijk om je inzicht te geven in de afspraken die je maakt en je financiële conditie. Onze software biedt je de tools die je nodig hebt om je data en administratie te beheren in één overzichtelijke tool.

Software voor slimme starters

Als starter wil je klanten beheren, offertes maken en facturen versturen. Misschien ook wel direct uren registreren. Jij bepaalt welke modules je wel of niet gebruikt. Zo betaal je nooit voor iets dat je niet gebruikt en maak je zo min mogelijk kosten.

Welke tools heb je als slimme starter nodig?

Klanten beheren

Voeg bestaande en potentiële klanten toe, beheer al hun informatie en leg contactmomenten en gespreksverslagen vast. Zo vergeet je nooit een afspraak en houd je alles inzichtelijk!

Meer over klanten beheren

Offertes maken

Je maakt overtuigende offertes in je eigen huisstijl. Je verstuurt je offerte met een gepersonaliseerde handtekening en je klant kan de offerte online accepteren. Dit kun je uiteraard ook zelf!

Meer over offertes maken

Facturen maken

Niet nadenken over factuurnummers, btw-berekeningen en totaalbedragen. Werk met verschillende valuta's en koppel met je boekhoudsoftware. Laat onze software het werk doen!

Meer over facturen maken

Inkoopfacturen boeken

Altijd inzicht in de inkomsten en uitgaven van je onderneming. Laat je leverancier een factuur rechtstreeks mailen of sleep bestanden naar de inkoopfacturen. Zo maak je kosten en uitgaven inzichtelijk.

Meer over inkoopfacturen

Uren registreren

Hou bij aan welke klant je hoeveel tijd besteedt en laat zo geen minuut ongefactureerd. Daarnaast weet jij direct of je voldoet aan het urencriterium van de Belastingdienst.

Meer over uren registreren

Koppelingen

Je geeft niet alleen je boekhouder of accountant toegang, je koppelt ook met een boekhoudpakket of betaaldienst waarmee jij je administratie nog efficiënter gaat voeren. Tijd is geld!

Meer over koppelingen

Aan welke eisen moet je administratie voldoen?

Je gaat je eigen bedrijf starten, maar waar moet je rekening mee houden, of zelfs aan voldoen bij het starten van een administratie? De Belastingdienst stelt een eisen aan je administratie, waar jij je sowieso aan moet houden. Zo moet je er niet alleen voor zorgen dat alle verplichte informatie op je factuur staat, maar moet je er ook voor zorgen dat je verstuurde facturen blijft bewaren. Er is namelijk een wettelijk bewaartermijn van minimaal 7 jaar. Onder die bewaartermijn valt in ieder geval je debiteuren– en crediteurenadministratie, inkoop– en verkoopadministratie, grootboek, voorraadadministratie en loonadministratie. Gegevens over onroerende zaken en rechten op onroerende zaken moet je minimaal 10 jaar bewaren.

Wanneer je facturen gaat versturen met Clientbox wordt aan al deze regeltjes voldaan en we hebben zelfs een gratis opstartservice waar één van onze supportmedewerkers je helpt bij het inrichten van je pakket.