Relaties beheren op één plek. Registreer contactmomenten en documenteer gemaakte afspraken zodat jij of je collega’s altijd alles kunnen terugvinden. De beschikbare gegevens gebruik je onder andere voor het maken van offertes en facturen, het beheren van opdrachten en abonnementen en het boeken van inkoopfacturen.
Relaties beheren

Leads, debiteuren en crediteuren als één relatie
Van naam tot website, je beheert al je relatiegegevens in één overzicht. In je relatieoverzicht vind je leads in een aparte lijst maar er is geen onderscheid in debiteuren en crediteuren. Een relatie bestaat in Clientbox slechts één keer en krijgt een kenmerk debiteur en/of crediteur. Iedere relatie heeft een relatienummer én een debiteur en/ of crediteurnummer

Personen als particuliere klant en contactpersoon
We maken onderscheid tussen bedrijven en personen. Een persoon kan zowel een particuliere klant zijn als een contactpersoon van een bedrijf. Meneer D. Irecteur van Bedrijf Uno B.V. heeft ook een aandeel in Bedrijf Dos B.V. én hij is voorzitter van de plaatselijke tennisvereniging. Je koppelt D. Irecteur aan de verschillende bedrijven én de tennisvereniging, in Clientbox is dit één relatie met één relatienummer. Daarnaast is er per bedrijf een aparte functie, e-mail en telefoonnummer toe te voegen.

Post-, bezoek-, factuur- en/ of afleveradressen beheren
De basisgegevens zijn soms niet toereikend, dan wil je de vrijheid hebben om meerdere adressen toe te voegen. Je beheert per relaties post-, bezoek-, factuur en afleveradressen of maak gebruik van een postbus. Ieder adres kan ook een eigen e-mailadres en telefoonnummer hebben.

Relaties beheren: Gespreksverslagen en contactmomenten
Registreer contactmomenten, gespreksverslagen en notities en deel deze met je collega’s. Je vindt de gemaakte afspraken altijd terug op het bedrijf en/of de contactpersoon en zo blijft iedereen up to date. Een telefoontje voor je collega die éven niet beschikbaar was? Maak een terugbelverzoek aan. Je collega ontvangt een mail en krijgt een melding in zijn of haar Clientbox omgeving.

Beheer voorkeuren op relatieniveau
In de relatiekaart vind je de data van alle modules in één overzicht en stel je per relatie je voorkeuren in. Je kunt voorkeuren instellen per module. Zo geef je bijvoorbeeld aan hoe lang de offerte voor deze relatie geldig is, of ze een afwijkende betaaltermijn hebben, of misschien wel in een afwijkende valuta gefactureerd moeten worden. Afhankelijk van de modules die je hebt geactiveerd vind je bijvoorbeeld alle offertes, opdrachten en acties van deze specifieke relatie in de relatiekaart. Al je relevante data, specifiek voor je relatie, in één overzicht.

Relaties beheren: Labels en gegevens exporteren
Stuur je met regelmaat een mailing, heb je adresgegevens nodig voor het printen van adreslabels of wil je bepaalde klanttypen groeperen? Dan maak je gebruik van labels. In het relatieoverzicht gebruik je ze als filter en maak je meteen een export van de relaties die voorzien zijn van dit label.
