Jouw bedrijf heeft een klantenservice waar dagelijks tal van vragen via de e-mail, telefoon en misschien zelfs wel WhatsApp binnen komen. Dan wil je een ticketsysteem waarin jouw klantenservice al deze vragen samen kunnen laten komen en eenvoudig af kunnen handelen.
Een ticketsysteem voor je klantenservice
Een ticketsysteem voor je inkomende vragen
Zodra je een klantenservice hebt wil je alle contactmomenten met je klanten zo centraal mogelijk opslaan zodat iedere medewerker je klant (verder) kan helpen. Zeker als er veel verkeer via de e-mail komt, wil je niet dat je van iedere e-mail een CC’tje krijgt van één van je collega’s. Sterker nog, het liefst wil je dat een ticketsysteem het mogelijk maakt dat je vanuit één of meerdere e-mailadressen kunt antwoorden. Een ticketsysteem voor je klantenservice is dan de oplossing!
Een centraal ticketsysteem en toch persoonlijk
Als je gebruikt maakt van één of meerdere inboxen in het ticketsysteem wil je antwoorden vanuit deze inbox, dat ligt voor de hand. Maar het is wel zo fijn als je een uitgaand bericht van de klantenservice toch persoonlijk kunt houden. Daarom kun je per inbox verschillende e-mailhandtekeningen instellen op basis van je inbox én degene die het ticket beantwoord.
Eén of meerdere mailboxen in je ticketsysteem
Binnen een ticketsysteem voor jouw klantenservice wil je kunnen werken met verschillende e-mailadressen of inboxen. Dat wil zeggen dat je bijvoorbeeld aanvraag@jouwbedrijf.nl en support@jouwbedrijf.nl in een andere inbox binnen wilt laten komen. De kans is groot dat je dan ook wilt dat een uitgaand bericht vanuit het ticketsysteem dezelfde afzender heeft als waarop je het bericht ontvangt. Dat is met het ticketsysteem van Clientbox mogelijk!
Een fysieke mailbox of forward koppelen aan je ticketsysteem
Je kunt een ticketsysteem voor je klantenservice kiezen waar de e-mails vanuit een bepaalde inbox naar worden doorgestuurd. Je kunt ook voor kiezen voor een ticketsysteem waarmee je een fysieke mailbox koppelt en de e-mails die hier in binnen komen direct ophaalt in het ticketsysteem. Hiermee kun je een e-mail van je eigen inbox direct naar de collectieve inbox slepen, om deze vervolgens in het ticketsysteem te zien verschijnen. Het gevolg hiervan is dat je collega’s deze e-mail op kunnen pakken zonder dat jij er op hoeft te reageren. Als je een ticketsysteem voor je klantenservice zoekt dat beide mogelijkheden aanbiedt, dan is Clientbox de geschikte oplossing!
Hulp nodig of een vraag?
Wil je meer weten over ticketsystemen of heb je een andere vraag?