Offertes maken

Professionele offertes maken waarbij je gebruik maakt van één of meerdere huisstijlen. Laat je klant de offerte eenvoudig online accepteren. Nog even een aanpassing? Maak van je offerte een nieuwe versie zonder de eerste kwijt te raken! Beperk fouten, bespaar tijd én krijg inzicht in je verkoop.

Verschillende versies van één offerte

Even een aanpassing maken in een offerte omdat je klant iets anders bedoelde of meer wensen heeft. Je zou je offerte kunnen dupliceren, maar dan heb je steeds een nieuwe offerte voor dezelfde aanvraag. Daarom hebben wij versies. Je maakt van je offerte een nieuwe versie en bewaart de eerdere offerte. De offerte krijgt een versienummer. Zo heb je ook na vier versies de eerste nog en kan je klant die nog steeds accepteren.

Vrijheid in huisstijl en slimme omgang met vervolgpagina’s

Met de huisstijl editor zorg je voor een perfecte doorvertaling van jouw huisstijl in de offerte. Je bent geen tijd meer kwijt aan de opmaak van je offerte en zo kan iedereen de offerte maken én toch consistent blijven in uitstraling. In de huisstijl editor heb je de mogelijkheid om je voorpagina en vervolgpagina apart vorm te geven.

Je klant accepteert en tekent de offerte online

Je klant kan de offerte met één klik op de link in de e-mail accepteren en digitaal ondertekenen. Zodra de offerte wordt getekend, wordt aan de offerte een getekende variant toegevoegd met naam, handtekening en datum van ondertekening. Zowel degene die de offerte heeft verstuurd als je klant krijgt een kopie van de offerte met de getekende pagina’s in de PDF per e-mail toegestuurd. Je gaat er niet vanuit, maar wanneer je klant de offerte weigert geven ze hiervoor direct een reden op.

Registratie van je slagingspercentage en verwachte omzet

Het slagingspercentage wordt berekend op basis van geaccepteerde en geweigerde offertes. Met dit slagingspercentage wordt in je statistieken een omzetprognose gemaakt, zo voorspel je volledig automatisch de verwachtte omzet op basis van de offertes die je verstuurt.

Onderdeel van je salesflow

Een offerte wordt geaccepteerd door je klant of je zet deze handmatig op geaccepteerd. Hoe dan ook, de offerte wordt geaccepteerd. Je kunt deze nu direct omzetten naar een opdracht of een factuur of je voegt de offerte toe aan een bestaande opdracht. Iedere actie wordt geregistreerd in het logboek, zo weet jij altijd wie welke acties uitvoert en filter je op medewerkers zodat je weet wie de offerte heeft verzonden!

Activiteiten, e-mails en acties

Heb je een bespreking of contactmoment over een offerte? Deze registreer je deze specifiek op de offerte, zo gaat er geen contactmoment of gespreksverslag verloren!

Daarnaast koppel je met SmartBCC e-mails aan een offerte die betrekking hebben op de specifieke offerte, en maak je acties aan om er bijvoorbeeld voor te zorgen dat een offerte op tijd wordt nagebeld.

Start jouw gratis
proefperiode van 14 dagen

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Liever eerst een rondleiding door Clientbox? Plan een demo

Vragen? Stuur ons een bericht