Ergens steekt het in het communicatieproces tussen je klanten en je bedrijf. Dat is één van de redenen om uit te zoeken wat een ticketsysteem is. En begrijpelijk, want grote kans dat het de oplossing van je probleem is. Een ticketsysteem werkt namelijk super handig. Wat het is en hoe het werkt, dat lees je hier.
Wat is een ticketsysteem?
Wat is een ticketsysteem?
Een ticketsysteem kan je zien als een centrale mailbox. Je klant stuurt een e-mail naar een algemeen e-mailadres en deze komt in de gezamenlijke mailbox terecht. Bijvoorbeeld support@voorbeeld.nl of help@voorbeeld.nl. Klanten kunnen hun vragen stellen of om hulp vragen.
Samen met het team zorg je dat deze mailbox wordt bijgehouden. Als de klant maar blij en tevreden is! En dat samenwerken gaat heel gemakkelijk. Je hoeft de mails namelijk niet vanuit een gedeelde inbox te beantwoorden of te verwerken. In Clientbox kan je per binnengekomen e-mail een verantwoordelijke kiezen en je kan altijd zien of de mail nog open staat, in behandeling is, in afwachting is van reactie of op gesloten staat. Zo makkelijk werkt het!
Wat voegt dit toe voor mijn bedrijf?
Als je dagelijks te maken hebt met klantvragen dan is een ticketsysteem absoluut een toevoeging voor je onderneming. Je hebt op één plek overzicht op alle klantvragen en de status ervan. Dus geen één klantvraag blijft liggen, ook niet als iemand uit het team afwezig is. Doordat je altijd de eerdere mailwisseling terug kan vinden, weet je wat er is besproken en wat er nog staat te gebeuren. Werken met een ticketsysteem zorgt voor communicatie waar haast geen onduidelijkheden zijn.
Ticketsysteem in Clientbox
Ga je werken met Clientbox, dan kan je ook gebruik maken van het ticketsysteem. Daarmee heb je alles wat je nodig hebt op één vast plek. Schakelen tussen verschillende programma’s is dus verleden tijd! Overzicht en efficiëntie in je bedrijf bereik je met Clientbox. Wil je dit systeem uitproberen? Klik hieronder op de link en probeer het 14 dagen gratis!