Ik heb geen hekel aan administratie, maar het moet wel makkelijk en snel gaan

Tegelzetter Domenique van den Berge

Toen hij als timmerman bij zijn voormalig werkgever de kans kreeg zich meer te focussen op stuc- en tegelwerk had Domenique van Tegelzetter D. Van den Berge zijn passie gevonden. Na 5 jaar werken voor een baas zette hij de stap om voor zichzelf te beginnen. Met succes. Domenique is nu 4,5 jaar verder en daar gaan nog heel wat jaren bijkomen als het aan hem ligt. Wij spraken hem over het ondernemerschap en de administratie die daarbij komt kijken.

In januari ben je 5 jaar ondernemer. Hoe is dat zo gegaan?

‘’Om eerlijk te zijn, was dat in het begin best een stap. Na een poosje in dubio te hebben gezeten, heb ik het toch gedaan. Mede dankzij vriend en collega tegelzetter W. De Valk. Hij had al ervaring en de eerste twee jaar nam ik veel klussen samen met hem aan. Dat was een fijne opstap. En ja, vanaf daar is het eigenlijk alleen maar beter gegaan. Vrienden, kennissen en dorpsgenoten gunnen je opdrachten wat natuurlijk superleuk is en dat zorgt ervoor dat het balletje gaat rollen. Ik merk dat mijn gedachten nooit stilstaan. Ik probeer altijd alles zo goed mogelijk te laten verlopen en in te plannen. Lastig, maar als dat lukt, is er zoveel tijd te winnen.’’

Tijd om je administratie te doen? 😜

‘’Haha, bijvoorbeeld. Maar gelukkig heb ik daar geen hekel aan. Dat is wel uniek als ik dat zo hoor van andere zzp’ers. Misschien komt het omdat ik vroeger op de middelbare school altijd goed was in wiskunde. Dat was met m’n taalvakken wel anders. Daarnaast heeft Clientbox het een stuk makkelijker en sneller gemaakt allemaal.’’

Hoe deed je eerst je administratie?

‘’Via Excel. Dat heb ik ongeveer twee jaar gedaan, maar als ik daar nu aan terugdenk, was dat echt een gedoe. Bij iedere factuur moest ik het factuurnummer aanpassen en dan waren er nog meer van dat soort tijdrovende fratsen. Ik ben blij dat dat nu anders gaat.’’

Kun je zonder Clientbox?

‘’Liever niet. Het is zo handig dat alles in het systeem staat. De materialen die ik gebruik, de arbeid die ik uitvoer, gegevens van bestaande en nieuwe klanten. Bij het maken van een offerte hoef ik alleen maar de juiste dingen aan te klikken en kan ik alles versturen. Is de klant akkoord? Dan zet ik met één druk op de knop de offerte om naar een factuur, stuur ik het op en vind ik alles terug onder de desbetreffende klant. Is er een openstaande offerte of factuur? Dan zie ik dat heel duidelijk in het overzicht. Kortom, Clientbox geeft mij inzicht én meer tijd. Voor mij kan het niet beter!’’

Wil je ook tijd winnen?

Kies dan net als Domenique voor Clientbox. Onbeperkt facturen sturen doe je voor € 5,00 per maand. Wij adviseren je graag welke functionaliteiten jij nodig hebt en welke juist niet!

Hiernaast vind je nog meer verhalen van blije klanten

Bekijk alle klantverhalen
Colin Moerland
Installateur
- Moerland Installaties
Mark Minnaard
Mede-eigenaar
- Conniption

Start jouw gratis
proefperiode van 14 dagen

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Liever eerst een rondleiding door Clientbox? Plan een demo

Vragen? Stuur ons een bericht