Fotograaf Nikki over hoe een up-to-date admin zorgt voor meer rust

Vraag Nikki Ruyssenaars naar haar passie en ze antwoordt: ‘’Fotografie!’’ 

Vraag Nikki Ruyssenaars naar haar passie en ze antwoordt: ‘’Fotografie!’’ Van het fotograferen van mooie opgemaakte borden tot verliefde stellen en toffe behind the scenes. Nikki is er het liefst dag en nacht mee bezig. Of nouja, bijna dan. Want naast haar liefde voor fotografie ondersteunt ze ook haar grote liefde met de administratie van drie horecazaken in Renesse. Wij gingen met onze Clientbox-gebruiker in gesprek.

Verveel jij je weleens?

‘’Haha, niet echt. Ik ben graag bezig. Zo heb ik mijn eigen fotografiebedrijf waar ik zowel voor bedrijven als particulieren shoots aanbied. Daarnaast pak ik de administratieve werkzaamheden van drie horecazaken op. Dus nee, vervelen doe ik niet snel. Tijd is juist mijn grootste uitdaging. Soms zou ik willen dat er 48 uur in een dag zit, maar helaas.’’

Een creatieveling die administratie leuk vindt. Dat horen we niet vaak.

‘’Dat komt door m’n achtergrond. Ik wilde vroeger al heel graag fotograaf worden, maar koos voor zekerheid en volgde de opleidingen tot managementassistent en officemanager. Op die manier ben ik veel met administratie bezig geweest en zag ik hoe belangrijk het was. Verder ben ik zelf ook een gestructureerd type en wil ik graag alles op orde en duidelijk hebben. Zo kan ik dus echt geen dag een rekening laten liggen. Ik doe iedere dag wel iets van administratie. Dan is m’n hoofd leeg en kan ik me weer focussen op de groei van mijn bedrijf.’’

Jij hoort dus niet bij de groep ondernemers die zijn administratie maandelijks inplant?

‘’Nee, waarom zou je? Een factuur is binnen één minuut gemaakt en verstuurt. Ik heb toen ik begin dit jaar, op aanraden van mijn accountant van WEA, met Clientbox startte al mijn pakketten en prijzen ingesteld. Wanneer ik de foto’s naar de opdrachtgever heb verstuurd, maak ik een factuur aan, klik ik het juiste pakket aan en verstuur ik ‘m. Gegevens als adressen of kvk-nummers hoef je zelf ook niet meer op te zoeken, want dat vult hij automatisch in. Het werkt zo makkelijk. Datzelfde geldt trouwens ook voor mijn inkoopfacturen. Die worden naar een speciaal e-mailadres in Clientbox verstuurt en verwerkt. Ideaal! Ik had er vroeger altijd een hekel aan om facturen te moeten uploaden op een website.’’

Je besteedt je tijd graag nuttig.

‘’Ja, zeker. Dat is iets waar ik in het begin nog vaak de fout in ging. Dan maakte ik bijvoorbeeld eerst een uur een praatje met de klant en ging ik daarna pas aan de slag. Hartstikke gezellig natuurlijk, maar in zo’n geval is tijd toch gewoon geld. Door mijn uren te registreren en met een duidelijk tijdslot te werken, weet ik dat ik er alles uithaal en niet voor Jan met de korte achternaam werk.’’

Heb je nog een tip voor je mede-ondernemers?

‘’Voor alle ondernemers die hun administratie nu nog op losse papiertjes en in Word-documenten en Excel-sheets doen: stap over op zo’n makkelijk programma als Clientbox. Je maakt het jezelf nu zo moeilijk en hebt 0 inzicht. Start een proefperiode en je wilt nooit anders meer. Echt.’’

Ga jij ervoor? Vraag een gratis demo bij ons aan of start meteen je proefperiode van 14 dagen.

Hiernaast vind je nog meer verhalen van blije klanten

Bekijk alle klantverhalen
Domenique van den Berge
Tegelzetter
- Tegelzetter van den Berge
Dennis Zwiers
Interieurbouwer
- Hout & Detail

Start jouw gratis
proefperiode van 14 dagen

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Liever eerst een rondleiding door Clientbox? Plan een demo

Vragen? Stuur ons een bericht