Clientbox
Kennisbank

Kennisbank

Inkoopfacturen

Mijn leverancier krijgt een mail dat ze mij niet mogen e-mailen

Het is mogelijk voor leveranciers om facturen rechtstreeks te e-mailen, zodat deze automatisch in de module Inkoopfacturen worden opgenomen. Om de kans op spam te minimaliseren moeten leveranciers echter worden ‘toegestaan’ om te mogen e-mailen naar jouw e-mailadres. Wanneer een leverancier niet is toegevoegd zullen zij dus een e-mail ontvangen dat zij niet zijn toegestaan om een e-mail (met factuur) te sturen naar dit specifieke e-mailadres. Ze laten dan waarschijnlijk vanzelf van zich horen!

Een e-mailadres toestaan

Om dit op te lossen kun je het e-mailadres van de leverancier toevoegen binnen de module Beheer. Klik op deze module en klik vervolgens in de kolom ‘Inkoopfacturen’ op de link ‘E-mailadressen toestaan’.

E-mailadressen toestaanKlik vervolgens op het + icoon om een e-mailadres toe te voegen.

E-mailadres toevoegenEr verschijnt een scherm waar je een e-mailadres kunt toevoegen. Kies hiervoor de crediteur die je wilt toevoegen d.m.v. de dropdown. Staat de crediteur er niet tussen? Je kunt het bedrijf toevoegen via de CRM-module. Vul vervolgens het e-mailadres in wat je toestemming wilt geven en klik op ‘Toevoegen’.

Het e-mailadres is nu toegevoegd en is ook terug te vinden in het overzicht met toegestane e-mailadressen.