Clientbox
Kennisbank

Kennisbank

Inkoopfacturen

Kan een leverancier de factuur direct e-mailen?

Het is mogelijk om leveranciers facturen rechtstreeks te laten e-mailen, zodat deze automatisch in de module Inkoopfacturen komen te staan. Als je zelf een e-mailadres als facturen@voorbeeld.nl gebruikt voor je inkomende facturen en dit wilt gebruiken om je leveranciers naar te laten mailen in plaats van het Clientbox e-mailadres, kan je een alias toevoegen binnen de module beheer.

Een e-mail alias toevoegen

Binnen de module Beheer kun je een e-mail alias toevoegen waar een leverancier zijn facturen naartoe kan sturen. Ga hiervoor naar de module Beheer en klik in de kolom ‘Inkoopfacturen’ op ‘E-mailadres aliassen’.

E-mailadressen aliassen openen

In het overzicht met ‘Inkoopfactuur e-mailadres aliassen’ klik je vervolgens op het + icoon met ‘Alias toevoegen’.

Email alias aanmaken

Vul hier het e-mailadres in waar facturen naartoe gestuurd mogen worden. Het meest verstandige is om hiervoor een aparte mailbox voor te hanteren, zoals facturen@voorbeeld.nl of administratie@voorbeeld.nl (met je eigen domein natuurlijk i.p.v. voorbeeld). Klik op ‘Toevoegen’ en je ontvangt een e-mail om de actie te accepteren. Je ziet vervolgens het e-mailadres in het overzicht met e-mailadres aliassen staan.

Overzicht emailadres aliassen

Spam minimaliseren

Toch kunnen leveranciers niet direct hun factuur naar dit alias e-mailen, je moet de leveranciers namelijk nog toevoegen. De reden hiervoor is om te voorkomen dat er spam verstuurd wordt naar het systeem. Niet toegestane e-mailadressen krijgen een melding dat zij niet mogen e-mailen naar het specifieke e-mailadres. In dit artikel gaan we verder in op het toestaan van e-mailadressen binnen de module Beheer.