Clientbox
Kennisbank

Kennisbank

Clientbox licentie

Als ik een gebruiker deactiveer, stoppen dan ook de kosten?

Ieder profiel kent een hoofdgebruiker (administrator) en deze beheert de medewerkers in de module HRM. Aan iedere medewerker kan een gebruikersaccount worden toegewezen. De administrator(s) bepaalt bij het aanmaken of bij het toewijzen van een gebruikersaccount welke modules en welke rechten deze medewerker krijgt. Op basis van de modules die aan een medewerker worden toegewezen worden ook de kosten berekend.

Je deactiveert het gebruikersaccount van een medewerker in HRM

Op het moment dat je een gebruikersaccount deactiveert betekend dit dat de betreffende medewerker geen toegang meer heeft tot Clientbox. Vanaf het moment dat je een gebruikersaccount deactiveert stopt je licentie voor deze medewerker. Kortom, je betaald voor het gebruik van de module tot de dag dat je deze stopzet. Op je maandfactuur zie je de exacte periode van de licentie terug.

Uitschakelen van een module op een gebruiker

Het kan ook zijn dat je het gebruikersaccount niet deactiveert, maar dat je één of meerdere modules besluit te deactiveren voor een specifieke gebruiker. Je hebt bijvoorbeeld een gebruiker die je toegang geeft tot de module ‘Offertes’, maar na verloop van tijd blijkt dat deze gebruiker helemaal geen offertes maakt. Je betaald voor deze module en gebruikt het niet, dat is natuurlijk zonde. Op het moment dat je de de module deactiveert stopt ook de facturatie. Kortom, je betaald voor het gebruik van de module tot de dag dat je deze stopzet.