Clientbox

Abonnementen beheren

Voer jij op terugkerende basis werkzaamheden uit voor je klanten of heb je een product of dienst die periodiek gefactureerd moet worden? Beheer abonnementen eenvoudig en de facturatie is binnen enkele klikken geregeld.

Terugkerende diensten en/of producten

Werk je met terugkerende diensten en/of producten? Dan wil je niet steeds handmatig een nieuwe opdracht of factuur aanmaken, laat staan de periode handmatig bijhouden. Met abonnementen laat je opdrachten en facturen periodiek automatisch genereren.

Zo beheer je de frequentie, duur, periode en de actie die je uit wil laten voeren. Je kunt ook meteen medewerkers toewijzen bij het aanmaken van een nieuwe opdracht. Een abonnement kan je pauzeren of opzeggen zonder verlies van data!

Probeer 14 dagen gratis

Belangrijke functies in abonnementen

Hou je periodes gelijk met een afwijkende startdatum

Jij hanteert voor je abonnementen standaard een start van de eerste tot de eerste van de maand. Maar nu moet je abonnement gefactureerd worden vanaf de 15e van die maand. Geen probleem! Je periode is bijvoorbeeld 01-06-2020 tot 01-07-2020 maar het abonnement gaat in op 15-06-2020. Je geeft dan bij het aanmaken van je abonnement een afwijkende startdatum op. De eerste periode wordt nu 15-06-2020 tot 01-07-2020 en de nieuwe periode is 01-07-2020 tot 01-08-2020. Je klant krijgt ook de rekening vanaf 15-06-2020 en die kosten worden automatisch berekend.

Van abonnement naar actie, volledig automatisch

Bepaal zelf welke acties er uit het abonnement volgen. Zo maak je periodiek een factuur aan voor bepaalde diensten en/ of producten, of zet je een opdracht klaar waaraan de medewerkers zijn gekoppeld die deze opdracht uit moeten gaan voeren. Wanneer een abonnement een factuur wordt, wordt dit standaard eerst een concept maar je kunt deze ook volledig automatisch laten versturen.

Herinnering bij het verlopen van een abonnement

Je kunt een einddatum instellen op een abonnement. Het kan dan handig zijn dat jij weet wanneer dit abonnement gaat verlopen. De abonnementen die gaan verlopen kun je terugvinden op je dashboard, maar je kunt ook meldingen instellen die een aantal dagen van te voren worden verstuurd naar de medewerker die jij selecteert.

Inzicht in je omzet voor een bepaalde periode

Je abonnementen lopen over het algemeen over een bepaalde periode en vast niet allemaal tegelijk. In de statistieken van je abonnementen vind je het aantal actieve abonnementen, concepten, gepauzeerde en inactieve abonnementen terug. Je leest in één overzicht uit wat de omzet op je diensten en producten is en om welke verhoudingen in percentages dit gaat. De getoonde statistieken tonen het huidige jaar en je volgende jaar. In de algemene statistieken wordt de waarde van je abonnementen gebruikt om je omzet te prognosticeren.

Wijzigen, pauzeren en stopzetten

Een abonnement waar je aan vast zit, dat willen we zelf ook niet. Logisch dus dat een abonnement tussentijds kan wijzigen. Je kunt abonnementen periodiek terug laten komen of na een aantal keren automatisch laten stoppen, maar je kunt hem ook pauzeren of opzeggen. Is er een tariefverhoging of verandering of wordt er een dienst toegevoegd aan het abonnement? Je bepaalt het zelf. Gebruik je producten en/of diensten waarvan je prijs wijzigt? Je voert de wijzigingen met één selectievakje door op al je abonnementen.

Ervaar het zelf, jouw eerste
14 dagen zijn helemaal gratis.

Meteen antwoord op al je vragen? Plan een demo

14 dagen gratis
Geen opzegtermijn
Geen betaalgegevens nodig