Online facturen maken

Facturen maken hoort nu eenmaal bij het ondernemen. Eens in de zoveel tijd moet je toch aan je tafel of bureau schuiven en je facturen opmaken. Veel mensen werken met een vast template in Word of Excel. Je zoekt de gegevens op van je klant, zet de producten en de prijzen op de factuur en berekent het totaal bedrag. Je voelt hem misschien al aankomen, maar dat kan veel en veel makkelijker. Online facturen maken is bijna niet meer weg te denken en Clientbox biedt hiervoor de perfecte oplossing!

Voordelen van online facturen maken

Facturen maken in Excel of Word kan echt niet meer. Het kost je ontzettend veel tijd. Van het invoeren van je klantgegevens tot het downloaden en verzenden van de uiteindelijk PDF. Tegenwoordig kun je heel makkelijk online facturen met een tool als Clientbox. Naast het gemak en de tijdswinst heeft dit nog een paar grote voordelen. Zo heb je altijd inzicht in je administratie en hoef jij nooit een moment in te plannen om te checken of de betalingen voldaan zijn. Dat gebeurt allemaal automatisch!

Door al je informatie te bundelen in één systeem heb je binnen een paar klikken je factuur gemaakt en verstuurd. Je kiest je klant en de gegevens worden automatisch ingeladen. Je kiest de producten uit je ingevoerde lijst en de prijzen staan automatisch goed. Heb je tussendoor je uren geregistreerd? Dan kunnen deze ook automatisch op de factuur worden gezet. Helemaal klaar? Dan klik je op Verzenden en je factuur wordt volledig opgemaakt in je eigen huisstijl naar de klant verzonden, inclusief begeleidende mail. Dat klinkt toch ideaal?!

Online betalen of incasseren

Een ander groot voordeel van je facturen online maken en versturen is de opvolging van je klanten. Zo kunnen ze vanuit de mail direct betalen met iDeal als je een koppeling hebt met Mollie. Daarnaast kan je Clientbox gebruiken om maandelijkse facturen automatisch te incasseren. Vooral voor terugkerende werkzaamheden scheelt je dit maandelijks een hoop administratie! Daarnaast vinden je klanten dit vaak ook prettig omdat dit hun ook weer handelingen scheelt in de vorm van facturen betalen en indienen.

Ten slotte heeft Clientbox diverse koppelingen met boekhoud en administratiesystemen als Twinfield en Exact Online. Je facturen worden automatisch gesynchroniseerd en verwerkt, waardoor je hier geen omkijken meer naar hebt. Ten slotte worden betalingen automatisch geïmporteerd zodat je niet handmatig betalingen hoeft te registreren!

Profiteer van één systeem

Clientbox is één systeem waardoor je veel minder hoeft te schakelen. Bovendien hoef jij je geen zorgen meer te maken over opslag of het verlies van documenten. Alle informatie staat veilig online opgeslagen en is 24/7 toegankelijk. Daarnaast kan je een computer, laptop, tablet of zelfs mobiele telefoon gebruiken. Dus sta je ergens onderweg en wil je nog even snel een factuur versturen? Op je iPhone of Android telefoon geen enkel probleem.

Daarnaast biedt het werken in één systeem ook een voordeel wanneer je bedrijf of organisatie gaat groeien. Zo zal je misschien niet meer alle administratie zelf uitvoeren. Omdat Clientbox bestaat uit meerdere modules kun je werknemers alleen toegang geven tot de onderdelen die ze nodig hebben. Zo kunnen uitvoerende werknemers toegang krijgen om uren te registreren of producten op een factuur te zetten. Maar administratieve werknemers kunnen offertes, facturen en inkoopfacturen bekijken en bewerken. Ten slotte kunnen HRM medewerkers verlof, verzuim of contracten invoeren en wijzigen.

Probeer online facturen maken nu 14 dagen gratis!

Benieuwd naar het gemak van online facturen maken? Probeer Clientbox nu 14 dagen helemaal gratis en laat je overtuigen! Geloof ons, je wilt nooit meer terug.

Start jouw gratis
proefperiode van 14 dagen

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Liever eerst een rondleiding door Clientbox? Plan een demo

Vragen? Stuur ons een bericht