Updates mei
Regel tussenvoegen
Als je op een factuur, offerte of abonnement een regel wilde toevoegen, kon dat alleen onderaan het regeloverzicht. Daarna kon je de toegevoegde regel naar de gewenste plek slepen. Als je met veel regels werkt was dat niet altijd even gebruiksvriendelijk. Dat hebben we makkelijker gemaakt! Je kunt nu die regel direct toevoegen tussen de andere regels. Zo voeg je regels in op de plek waar jij het wilt en staat je regel gelijk op de juiste plek.

Rekensom prijs per stuk
In het veld ‘prijs’ kun je nu een calculatie invoeren waarmee je de stuksprijs kunt berekenen. Als je bijvoorbeeld weet dat 12 stuks € 225,- kosten dan hoef je niet zelf te gaan rekenen, maar vul je 225/12 in. Clientbox rekent vervolgens zelf de prijs per eenheid uit en vult het antwoord in. Als je een vermenigvuldiging wilt berekenen, dan gebruik je * in je som. Dat is slimmer werken!

Bij ongefactureerde uren zelf de specificaties op de factuur bepalen
In de module urenregistratie kun je onder het overzicht ‘Ongefactureerd’ de openstaande uren direct factureren. Dat kon al, maar waar de informatie eerst 1-op-1 werd overgenomen op de factuur, hebben we nu verschillende opties toegevoegd. Op verzoek van een gebruiker hebben we de mogelijkheid gecreëerd om gegevens op de factuur te specificeren. Zo kun je aangeven welke informatie je wel of niet op de factuur wil tonen en of je de uren wilt factureren als groep of als losse regels per dienst. Ook kun je ervoor kiezen om een standaardtitel en omschrijving toe te voegen en de omschrijvingen van de urenregistraties kopiëren. Zo bepaal jij welke specificaties er op de factuur komen te staan.
Omschrijving agenda-item naar urenregistratie
Je maakt gebruik van de agenda module om je opdrachten te plannen. Door te klikken op die opdracht in de agenda kun je vanuit deze module direct je urenregistratie starten. Als je dat doet, neemt Clientbox nu ook automatisch de omschrijving van het agenda-item over naar het veld ‘werkzaamheden’. Als je goed en volledig plant, hoef je nu alleen nog op Start timer te klikken en je werkzaamheden kunnen beginnen.

Uren dagelijks automatisch indienen
Vanuit onze eigen ervaring met het gebruik van Clientbox liepen we aan tegen het feit dat niet alle medewerkers trouw hun urenregistratie indienden. Met als gevolg dat degene die de urenadministratie controleert, dagelijks onnodig tijd kwijt was met het alsnog indienen van de uren die onder ‘concept’ bleven staan. Zonde van die tijd in een toch al drukke werkweek. Daarom hebben we ervoor gezorgd dat je de optie hebt om alle uren dagelijks automatisch te laten indienen op een tijdstip naar keuze. Zo hoeft dat niet meer handmatig, kan niemand het vergeten en dat levert tijd op die iedereen nuttiger kan besteden.
Nieuwe opdracht koppelen aan ticket waarvan de opdracht is gearchiveerd
Op een ticket kun je uren registreren en als er een opdracht aan gekoppeld zit worden deze uren automatisch doorbelast naar de opdracht. Het komt alleen regelmatig voor dat je relatie reageert op een oud ticket met een nieuwe vraag. Doordat er uren op het ticket werden geregistreerd betekende dit dat de opdracht weer openging, terwijl deze misschien al was gefactureerd. Als je nu uren probeert te registreren op een ticket waaraan een gearchiveerde opdracht is gekoppeld, wordt er een melding getoond dat de opdracht is gearchiveerd en krijg je de mogelijkheid om een nieuwe opdracht toe te voegen. Zo weet je zeker dat je niet per ongeluk nieuwe uren boekt op een afgesloten opdracht en daardoor voorkom je dat uren verloren gaan of onduidelijkheid ontstaat.

BTW-tarief toevoegen in koppeling WooCommerce
In de koppeling met e-commerceplatform WooCommerce is het nu mogelijk om een btw-verlegd factuur aan te maken. In Clientbox wordt het btw-nummer van de relatie toegevoegd en het juiste btw-tarief wordt gekoppeld aan de factuur. Als de order het kenmerk btw verlegd heeft, wordt aan de hand van de landcode van de klant automatisch bepaald of de btw verlegd moet worden binnen of buiten de EU. Zo is jouw webshopadministratie direct op orde.

Notitie van koper terug te vinden op factuur
Op speciaal verzoek van een klant waarvoor we een webshop in WooCommerce ontwikkelden, hebben we ervoor gezorgd dat de notitie die de koper toevoegt aan de bestelling, ook aan de factuur kan worden toegevoegd. Zo kun je alle belangrijke informatie met betrekking tot de order ook op de factuur terugvinden.

Vragen?
Heb je vragen over een update of wil je graag een demo van een van deze functionaliteiten?