Updates juli
Btw-tarief op relatievoorkeur
Als je klanten hebt over de grens, heb je te maken met het btw-verlegd tarief. Dat is best even opletten als je een factuur maakt. Daarom hebben we bij relatievoorkeuren de mogelijkheid toegevoegd om bij een relatie een voorkeur voor btw-verlegd aan te geven. Dat betekent dat dit tarief automatisch geselecteerd staat als je voor deze klant een factuur gaat maken. Zo weet je zeker dat je het juiste btw-tarief gebruikt! En natuurlijk is het altijd handmatig aan te passen, mocht het een keertje anders zijn.

Btw-verlegd tarief naar afwijkende grootboekrekening Snelstart
Met de Snelstart koppeling van Clientbox wordt je administratie automatisch bijgewerkt vanuit Clientbox. Binnen deze koppeling hebben we het mogelijk gemaakt om het btw-verlegd tarief naar Snelstart op een afwijkende grootboekrekening te boeken. Door dit soort data automatisch in te vullen, worden fouten voorkomen. En als jij bijvoorbeeld klanten hebt in België, maak je zo de verplichte ICP-aangifte een stuk eenvoudiger!

Versturen van facturen inplannen
Na het aanmaken van een factuur wil je deze niet altijd direct versturen. De goederen zijn nog niet geleverd, of je hebt een vast moment in de week dat je jouw facturen collectief verstuurt. De datum en het tijdstip dat jij een factuur wilt versturen kun je daarom inplannen. Zo kun je jouw facturen in één keer aanmaken én afhandelen.

Blokkeren van een conceptfactuur
Als je een factuur (deels) aanmaakt, wil je niet dat dit concept door een fanatieke collega per ongeluk al verstuurd wordt. Daarom kun je een conceptfactuur blokkeren. Zo kan niemand de factuur versturen, totdat jij de blokkade weer opheft.

Facturen samenvoegen
Als je voor een relatie twee of meer facturen hebt, kun je deze facturen samenvoegen. Je verstuurt dan met één handeling alle openstaande facturen en je hoeft straks slechts één betaling te verwerken. Het minimaliseren van administratieve handelingen, zorgt voor tijdswinst voor jou!

Uren doorbelasten op een opdracht
Via de urenregistratie registreer je de tijd die je aan een bepaalde taak besteedt. Om dat overzichtelijk te maken kun je deze uren doorbelasten op een opdracht. Op deze opdracht verzamel je zo alle uren die eraan gerelateerd zijn. Past dit totaal in het budget dat je hebt afgesproken met de klant? Je kunt tijdens de opdracht het aantal uren monitoren en indien nodig bijsturen.

Tijdlijn
Op een opdracht maak je tickets aan voor de verschillende werkzaamheden die je moet uitvoeren. Van die tickets vind je onder Tijdlijn een handig overzicht. Zo kun je alle activiteiten en de status daarvan bekijken.

Vragen?
Heb je vragen over één van deze updates of wil je graag een demo van één van deze functionaliteiten?