Clientbox

Automatisch je geld, zonder papierwerk!

Werken met automatische incasso’s is ideaal, maar je hebt bij aanvang wel toestemming nodig van je klant om ook daadwerkelijk te kunnen incasseren. Wanneer jij al werkt met automatische incasso’s dan ken je vast de formulieren (incassoverzoek) die je naar je klant opstuurt. Je klant gaat deze printen, slecht voor het milieu, vervolgens invullen, als je geluk hebt kun je dit lezen, inscannen en naar jou terug mailen.

Als het dan al leesbaar is moet je de gegevens overnemen, het bestand opslaan op een plek die jij en je collega’s ook nog eens terug kunnen vinden en zorgen dat er in het vervolg automatisch wordt geïncasseerd op de manier zoals jij het doet.

Gratis testen!

Incassoverzoek vanuit je profiel

Dat vonden wij omslachtig, daarom hebben we een functionaliteit ontwikkeld waarmee jij vanuit je profiel een incassoverzoek kunt sturen naar je klant. Je klant ontvangt een e-mail waarin je ze vraagt om een incassoverzoek te tekenen.

Vervolgens vullen zij de benodigde gegevens in en tekenen ze voor akkoord. Zodra ze dit doen wordt er een document gegenereerd (waarvan jij de template zelf op kunt maken) en verzonden per mail naar je klant ter bevestiging. Het document wordt daarnaast onder je relatie opgeslagen en is daarmee voor jou en je collega’s terug te vinden. Papier is verleden tijd en dat is niet alleen goed voor het milieu, maar ook een stuk minder foutgevoelig en kost 4-5 handelingen minder. Lekker!

Automatische incasso via Mollie

Wanneer je een factuur verstuurt en je maakt gebruik van automatische incasso, dan kun je gebruik maken van een SEPA-bestand. Die functionaliteit hadden we al in Clientbox, maar nu hebben we ook automatische incasso via Mollie.

Zodra je een klant factureert die een incassoverzoek heeft ingevuld, wordt er bij het versturen van je factuur een opdracht in Mollie aangemaakt en het bedrag automatisch geïncasseerd. Zodra dit proces voltooid is wordt je factuur in Clientbox op betaald gezet. Voor de controlfreaks onder ons heb je de mogelijkheid om de ontvangen betalingen eerst nog te controleren, ze komen dan in je factuuroverzicht op een “te controleren” post, anders verdwijnt de factuur automatisch uit je te ontvangen overzicht.

Wil je meer weten? Vragen is super gratis 😉

Stel je vraag via onze chat, gebruik Instagram, Facebook of stuur een berichtje naar support@clientbox.nl. Bellen kan natuurlijk ook 085 130 4373 (08.30 uur – 17.00 uur op werkdagen)

Dat wil ik gratis proberen!