Clientbox

Online tijdregistratie

Om écht te weten waar de uren aan besteed worden, ontkom je niet aan tijdregistratie. In Clientbox registreer je de werkuren per relatie en opdracht en kun je ze meteen factureren. Hier lees je 7 voordelen van online tijdregistratie voor jouw bedrijf.

Online tijdregistratie uitproberen

Online urenregistratie zorgt voor inzicht in de tijdsbesteding per persoon, per taak en per project

7 voordelen van online tijdregistratie

Of je nu zzp’er of mkb’er bent, met of zonder werknemers, online tijdregistratie geeft inzicht in de tijdsbesteding. Zo kom je te weten hoe het gaat en waar het beter kan! Lees hier de 7 voordelen van online tijdregistratie.

1. Weten hoe lang een taak écht duurt

Even een inkomende mail lezen of sturen of even een klant bellen. Hooguit 10 minuten voor je gevoel, maar wij weten inmiddels dat dit meestal niet klopt. De tijd gaat namelijk sneller dan je denkt. Wij besteden gemiddeld ruim 60 minuten per dag aan dit soort werkzaamheden. In ons voorbeeld kom je dan uit op 300 minuten per week, dat is ruim 14.000 minuten per jaar (233 uur). Tijd die je niet kwijt kan, maar wel tot onze werkzaamheden behoren om opdrachten binnen te halen of tot een goed einde te brengen. Reken maar uit wat het je kost. Met online tijdregistratie word je je bewust van jouw tijdsbesteding (en dat van je team).

Met de telefoonkoppeling VoIPGRID worden in Clientbox de minuten van je telefoongesprekken automatisch geregistreerd. Zo vergeet je nooit hoeveel tijd je aan de telefoon zit, met welke klant en registreer jij die uren misschien wel als projectmanagement op een opdracht?

2. Resterende tijd inzichtelijk

Wat ook bij een stukje bewustwording hoort is de tijds- budgetbewaking. In tijdregistratie software zoals Clientbox kun je opdrachten voorzien van een uurbudget. Zo weet je altijd hoeveel tijd je al hebt besteed én hoeveel er nog over is. Zit je bijna door de uren heen? Dan kun je dit tijd aan de opdrachtgever laten weten en overleggen wat te doen. Het voorkomt discussie achteraf over de budgetoverschrijding.

3. Overuren

Werk je met een team en worden er wel eens overuren gemaakt? Dan wil je zo precies mogelijk weten waar die tijd aan besteed wordt. Door medewerkers hun uren te laten registreren, zowel op een relatie als op een opdracht, weet je precies waar veel tijd in gaat zitten en of die overuren ook iets gaan opleveren (lees meer bij punt 5).

Online tijdregistratie maakt het ook mogelijk om terug te zoeken hoeveel uren er extra moeten worden uitbetaald of kunnen worden opgenomen als vrije dagen.

4. Minder verloren tijd

Verlaat je je bureau omdat je een afspraak hebt? Dan maak je een taak aan voor Afspraak en Reistijd. Je start te timer wanneer je weggaat, of registreert je uren achteraf. Het is wel degelijk tijd die je zou kunnen factureren (die keuze is aan jou). Minder verloren kwartiertjes, en meer omzet.

5. Declarabele uren

Hoeveel uren worden er gemaakt, en hoeveel kunnen er daarvan worden gefactureerd aan de klant? Wie wil weten hoeveel declarabele uren er worden gemaakt, kan eigenlijk niet om tijdregistratie heen. Je weet precies waar iemand aan werkt en hoeveel tijd eraan besteed is. Door ondersteunende taken als documentatie, research en klantcontact ook op die manier te registreren weet je hoe lang de complete taak heeft geduurd.

Wordt er toch best wel veel tijd gestopt in het heen en weer mailen van klanten? Dan kan de telefoon pakken het advies zijn. Of worden er veel uren besteed aan research of scholing? Dan zou dat kunnen betekenen dat de er behoefte is aan ondersteuning om de taak in het vervolg sneller af te ronden, en meer declarabele uren te maken.

6. Betere inschattingen en offertes

Als je uren verkoopt, kan het soms best lastig zijn om in te schatten hoeveel tijd er in een project of taak gaat zitten. Je offreert misschien 20 uur, maar maakt er 30. Een bittere pil als het aankomt op de facturatie, of je de verloren uren nou voor lief neemt of op nacalculatie doorberekent aan de klant. Meten is weten, dus als jij voortaan alle werkuren registreert weet jij in de toekomst een betere inschatting te maken voor de benodigde tijd om een klus te klaren.

7. Van uren naar euro’s

Door je tijdregistratie in een CRM-systeem te koppelen met online facturatie, kun je je bedrijfsprocessen nog makkelijker makken. En vooral sneller. Je boekt namelijk uren op een relatie en op een opdracht. Die uren kun je vervolgens indienen en factureren.

Vooruit met online tijdregistratie!

Online tijdregistratie geeft managers en ondernemers de input om de bedrijfsvoering en werkzaamheden naar het volgende niveau te tillen. Het gemak van online tijdregistratie zelf ervaren? Meld je dan nu aan en probeer het 14 dagen gratis uit!

Probeer 14 dagen gratis

Ervaar het zelf, jouw eerste
14 dagen zijn helemaal gratis.

Meteen antwoord op al je vragen? Plan een demo

14 dagen gratis
Geen opzegtermijn
Geen betaalgegevens nodig